វិទ្យុសម្លេង​ព្រះសង្ឃឯករាជ្យ
ចំរើនពរជូនបុណ្យ ញោមតាំង ស៊ូជីង និងញោម ដេវិដឈូ នៅសហរដ្ឋអាមេរិក​ដែលបរិច្ចាគបច្ច័យបួន ១២០០ ដុល្លារ អាមេរិក ញោម​វ៉ាន ផាន់​ ដែលបាន​បរិច្ចាគបច្ច័យបួន ៤៥០​​ដុល្លារអាមេរិក ញោម ម៉ម សាឡេន និងក្រុមគ្រួសារនៅ សហរដ្ឋអាមេរិក ៣០០ ដុល្លារ អាមេរិកញោម​ ឆឹង កំសាន និងក្រុមគ្រួសារ ១០០ ដុល្លារ អាមេរិក ញោម ឆឹង អឿយ និងក្រុមគ្រួសារនៅសហរដ្ឋអាមេរិក១០០ ដុល្លារអាមេរិក ញោម ប៉ុក ហ៊ន និងក្រុមគ្រួសារនៅសហរដ្ឋអាមេរិក៥០ ដុល្លារអាមេរិក ញោម សៀវ ធួន និងក្រុមគ្រួសារនៅសហរដ្ឋអាមេរិក៥០ ដុល្លារ អាមេរិក ឧបាសិកា ហឹម សី ១០០$សហរដ្ឋអាមេរិក ឧបាសក មាស សាំង ៥០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ឧបាសិកា យាន កែវ ៤០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ឧបាសិកា ហម ធំ ៣០$ សហរដ្ឋអាមេរិក អ្នកស្រី ឡេង ស្រេង និង កូនចៅ ២០$ សហរដ្ឋអាមេរិក លោក ពិន សារិន ២០$ សហរដ្ឋអាមេរិក កញ្ញា អ៊ុក សារានិន ២០$ សហរដ្ឋអាមេរិក លោក អ៊ុក ឡុង ២០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ឧបាសិកា ណាំ ១០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម នុត ស៊ីវន ១៣០$ សហរដ្ឋអាមេរិក​ ញោម ឡូ ប៊ុនឡេង ៥០០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម លី អង់ ១០០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម ឈុន យេន ៥០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម អ៊ុក ធូរ៉េត ៥០$ សហរដ្ឋអាមេរិក និង ញោម ស៊ំាង លាងហ៊ី ៥០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម លី យក់ឡាយ ១០០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ព្រះភិក្ខុ សៀង ឡេង ២០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម ហ្គិច ឡាង ៥០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម ចាន់ រ៉ាន់ ៥០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម បន្ទាយ ស្រី ៣០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម ឡាយ គុយអេង ៥០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម ប៉ក់ បូផា ២០០$ ហរដ្ឋអាមេរិក ញោម រ៉េត ៥០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម ស យុត ២០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម ញ៉ែម នីម ២០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ញោម យឹម លិម ២០$សរដ្ឋអាមេរិក ញោម យឹម ២០$ សហរដ្ខអាមេរិក ញោម តាន់ សម្បត្តិ ២០$ សហរដ្ឋអាមេរិក ដល់បណ្ដាញព្រះសង្ឃឯករាជ្យ សូមឱ្យញោម និងក្រុមគ្រួសារបានជួបនិងសេចក្ដីសុខចំរើនគ្រប់ពេលវេលា ទាញយកកម្មវិធីផ្សយ VIM Radio នៅលើ Google play store
រូបភាពដោយៈ ហេង ស្រស់
ប្រធានបទ​ព្រះ​សង្ឃ​និង​កិច្ច​ស្វែង​រក​យុត្តិធម៌​សង្គម​​
បង្ហោះ​នៅ​វេលាមោ៉ង 4:32 am ថ្ងៃ Tuesday 15th October 2013អត្ថបទ​ដោយ: ហេង ស្រស់
        សំនួរតើនៅក្នុងព្រះពុទ្ធិសាសនាមានពុទ្ធប្បញត្តិនិងពុទ្ធានុញាតកន្លែងណាខ្លះដើម្បីឲ្យព្រះសង្ឃចូលរួមស្វែងរកយុត្តិ
ធម៌សង្គម?
        ក្នុងទិតភាពព្រះពុទ្ធិសាសនាក្នុងការអនុវឌ្ឍន៍ទាំងធម៍និងវិន័យ ត្រូវដើរព្រមដើរព្រមក្នុងព្រះពុទ្ធិសាសនាព្រះពុទ្ធមុន
នឹងបញាត់វិន័យបើនៅក្នុងសង្គមគេហៅថាអនុមត្តច្បាប់ក្នុងព្រះពុទ្ធិសាសនាហៅវិន័យគឺពុទ្ធិបញត្តិមុននឹងព្រះពុទ្ធធ្វើការប
ញាត្តិវិន័យអីមួយគឺលោកឆ្លុះបញ្ចាំង  ពីតម្រូវការសង្គមដែរត្រូវការគ្រប់គ្រងតាមរបៀបវិន័យជាពិសេសក្នុងសង្គមសង្ឃហើ
យឃើញថាក្នុងសម័យកាលពេលព្រះពុទ្ធ ទ្រង់គង់ធរមាននៅឡើយគឺសុខទុក្ខរបស់ព្រះសង្ឃ  និងប្រជាពលរដ្ឋត្រូវតែផ្សារ
ផ្ជាប់គ្នាចឹងបាន ព្រះពុទ្ធលោកចង់យកសហគមន៍ព្រះសង្ឃហ្នឹងជាគំរូដោយសារលោកបានបញត្តិថាព្រះជាម្លប់របស់អ្នកដើ
រតាមសាសនាឬ ក៏ពុទ្ធិសាសនិកអញ្ចឹងបើព្រះសង្ឃជាគំរូមនុស្សអត់វិន័យវាហាក់បី  ដូចជាដំរីឆ្គួតអត់ធ្មាក់អញ្ចឹងហើយបាន
ជាគេបារម្មណខ្លាំងគឺអ្នកគ្រប់គ្រងដំរីរឿងដំរីធំ វាមិនសំខាន់ទេអ្វីដែលសំខាន់  គឺអ្នកគ្រប់គ្រងដំរីមានវិន័យគ្រប់គ្រាន់ទោះបី
ដំរីធំយ៉ាងណាក៏ យើងអាចយកមកប្រើវាបានដែរដូចយើងធ្វើអង្គរចញ្ចឹងដែរបើអត់មានធ្មាក់ទាក់ដំរីដ៏ពូកែនឹងក៏យើងមិនអា
ចធ្វើអង្គរវត្តកើតដែរ ហើយនៅក្នុងនេះអាត្មាពិនិត្យមើលគ្រប់ជ្រុងជ្រោយនៃពុទ្ធិវិន័យ ព្រះពុទ្ធមិនបានបញត្តិវិន័យណាមួយ
ហាមឃាត់សាវ័ករបស់ព្រះអង្គជាពិសេសគឺព្រះភិក្ខុសង្ឃទាំងភិក្ខុនីនិងភិក្ខុជំនាន់ហ្នឹងមានភិក្ខុនីមិនបានបញត្តិថាមិនឲធ្វើកិ
ច្ចការដើម្បីអំពើល្អនោះទេក្នុងសង្គមយើងបច្ចុប្បន្នមិនហៅថាអំពើល្អទេគេហៅថាយុត្តិធម៏យុត្តិធម៌និងហើយហៅថាអំពើល្អ
ចឹងព្រះពុទ្ធមានតែអនុញាតឲមនុស្សទាំងអស់គ្នាប្រឹងធ្វើកិច្ចការមួយ រហូតដល់ព្រះពុទ្ធសម្ដែងក្នុងឪវាទថាសព្វបាបស្សអក
រណំមានទាំងហាមឃាត់ទៀតណាស់ព្វ មានន័យថាទាំងពួងបាបស្សអករណំ  និងមានន័យថាមិនឲធ្វើអំពើបាបទាំងឡាយ
ទាំងពួងអ៊ីចឹងព្រះពុទ្ធលោកហាមឃាត់តែក្រោយពេលព្រះពុទ្ធបានត្រាស់ដឹងបានបីខែគង់ចាំព្រះវស្សាក្នុងព្រៃឥសិបតនមិគ
ទាយវ័ន្តនៅក្នុងព្រៃពារានស្សីព្រៃឲ្យអភ័យដល់សត្វចឹងព្រះពុទ្ធជាគំរូធំណាស់ក្រោយពេលបានត្រាស់ដឹងហើយលោកទៅគ
ង់នៅក្នុងព្រៃមួយដើម្បី ឲ្យអភ័យទៅសត្វព្រោះពេលនោះ ព្រៃឥសិបតនមគ្គទាយវន្តព្រោះពេលនោះ ព្រៃពារានសីមានសត្វ
ច្រើនហើយអ្នកបរបាញ់សត្វក៏ច្រើនបើព្រះពុទ្ធទៅគង់នៅទីនោះបានប្រយោជន៍ពីធំៗគឺប្រយោជន៍ទីមួយដល់មនុស្សអន្ដេរ
ថីមិនជឿលើកសាសនា បានមកចូលបួសបានមកស្ដាប់ធម៏បានសម្រេចការត្រាស់ដឹងទីពីដើម្បីហាមឃាត់ព្រាហ្មណ៍ព្រៃមួ
យចំនួនកុំឲ្យបរបាញ់សត្វចឹងហើយក្រោយពេលព្រះពុទ្ធទ្រង់ទៅគង់នៅទីនោះអស់ពេលបីខែលោកបង្កើតបានព្រះអរហន្ត
៦០បូកនិងព្រះពុទ្ធមួយអង្គ៦១អង្គចឹងនៅពេលនោះព្រះពុទ្ធទ្រង់ត្រាស់ទៅកាន់ថាម្នាលអវុសោចូលព្រះអង្គទាំងអស់អង្គចូ
លទៅកាន់និគមន៍ជនបទផ្លូវមួយដើម្បី ធ្វើប្រយោជន៍ដល់មនុស្សនិងទេវតាដ៏ច្រើនហ្នឹងនិមន្តទៅចុះអហ្នឹងព្រះពុទ្ធហាមឃា
ត់មិនឲ្យធ្វើបាប់អនុញាតឲធ្វើអំពើល្អ៕ ចំរើនពរយើងមើលសត្ថាទេវាមនុស្សានំព្រះពុទ្ធបានត្រាស់ដឹងគឺជាគ្រូនៃមនុស្សនិង
ទេវតាទាំងឡាយចឹងព្រះពុទ្ធមិន ធ្វើអំពើស៊ីសំណូកធ្វើប្រយោជន៍ឲតែមនុស្សទេ គឺប្រយោជន៍ដល់ទេវតាទៀតនោះចឹងព្រះ
ពុទ្ធលោកបែងចែកឋានផ្សេងគ្នាក៏លោកធ្វើដែរលទ្ធិភាពរបស់ព្រះពុទ្ធខ្ពស់អញ្ចឹងលោកឲធ្វើប្រយោជន៍ដល់ទេវតាដល់មនុ
ស្សប៉ុន្តែបើត្រាស់ដឹងហើយខំសិក្សារៀនសូត្របានក្លាយជាព្រះអរហន្តហើយសំងំនៅតែក្នុងព្រៃឥសិបតនមិទាយវ័ន្តដូចជា
អត់ប្រយោជន៍ដល់មនុស្សនិងទេវតាទេចឹងបានព្រះពុទ្ធក្រោយពេលខ្លួនបានត្រាស់ដឹងបានផលបានយល់ពីមធ្យោបាយនៃ
ការធ្វើយ៉ាងណាឲបានត្រាស់ដឹងបើក្នុងទិតភាពសង្គមបច្ចុប្បន្នធ្វើយ៉ាងណាដើម្បីឲបានសេចក្តីសុខក្នុងសង្គមហើយចែកក្តី
សុខដល់សង្គមមនុស្សត្រូវការដើរទៅតាមសហគមន៍ផ្សេង។

      សំនួរ តើទិតភាពដូចជាការទាមទារប្រាក់ខែរបស់កម្មករតើព្រះសង្ឃអាចចូលរួមបានដែរឬទេក្នុងគោលការព្រះពុទ្ធិសា
សនា?
      ចំរើនពរសាជាថ្មីម្ដងទៀតបានបកស្រាយចំពោះបញ្ហា  ក្នុងកាលទេសប្រទេសយើងជួបនៅកូឡាហល់ឬក៏ភាពវឹកវរកា
លប្រទេសជួបនៅឧបសគ្គការបដិបត្តិ ក៏មានការធ្លាក់ចុះដែរចឹង ដើម្បីឆ្លើយទៅនិងបញ្ហាហ្នឹងយើងផ្អែកទៅលើកត្តាពីធំគឺក
ត្តាពុទ្ធប្រវត្តិនិងកត្តាប្រវត្តិរបស់ប្រទេស កត្តាពុទ្ធប្រវត្តិ ក្នុងព្រះពុទ្ធិសាសនាមានរឿង គូឡាហល់ការច្រណែនឈ្នានីសដោ
យសាររឿងអ្នកដឹងនាំប្រទេសជាបថុនជន នឹងវាតែងតែកើតសង្គ្រាមជាប្រក្រតីចឹង ហើយចំរើនពរហើយអ្នកដឹកនាំលើពិភ
ពលោកនេះមិនមានព្រះអរហន្តដូចជំនាន់ ព្រះពុទ្ធទេហើយគេបង្កើតជាភពផ្សេងគ្នា ព្រះពុទ្ធលោកមានលោកប្រើជម្ពូទ្វីបទ្វី
បចឹងក្នុងទ្វីបនីមួយគេស្រលាញ់គុណធម៏ស្រលាញ់បុណ្យចឹងគេមិនបានកាលជំនាន់ព្រះមិនដែរឮសង្រ្គាមព្រះទីមួយសង្រ្គា
មព្រះទីពីទេចំរើនពរអត់ឮសោះម្តងអាត្មាអានសៀវភៅឡឹងរួញសក់ហើយមិនដែរឃើញជំនាន់ព្រះមានសង្រ្គាមទីមួយទីពីរ
ហើយព្រះត្រាស់ដឹងរហូតដល់បួនអង្គ ហើយមិនកើតសង្គ្រាមអីមួយផងចំរើនពរហើយត្រឡប់មកសង្រ្គាមមនុស្សវិញគេចា
ប់ផ្តើមបង្កើតសង្រ្គាមលោកលើកទីមួយសង្គ្រាម លោកលើកទីពីរហើយមូលហេតុអីកើតសង្រ្គាមចឹងព្រោះអ្នកដឹងនាំលោក
សុទ្ធតែអ្នកលោភអាហ្នឹងហើយអ្នកដឹងលោកជាអ្នកលោភចឹងយើងមើល ទិតភាពក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនាកូឡាហល់កើតសឹង
គ្រប់កន្លែងជំវិញបរិវេនដែរព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធទ្រង់គង់នៅយើងមើល គ្រាន់តែព្រះពុទ្ធគង់នៅក្នុងប្រទេសឥណ្ឌាពេលនោះ៥០
០គីឡូពីគ្នា២០០គីឡូពីគ្នា៨០គីឡូម៉ែត្រពីគ្នា២០០គីឡូម៉ែត្រពីគ្នាមានសង្រ្គាមកើតឡើងនៅពេលនោះយើងមើលស្តេចពីរ
គឺលិច្ចវីនិងស្តេចពិម្ពិសានគរផ្សេងគ្នានគរលិច្ចវីនិងនគររាជគ្រឹសកន្លែងពីហ្នឹងស្តេចទាំងពីនឹងដណ្តើមគ្នាធ្វើធំរៀងខ្លួនដោយ
សារស្តាប់ធម៏ដែរហើយព្រះពុទ្ធបានជួបមុនគេ គឺស្តេចពិម្ពិសាហើយស្តេចពិម្ពិសាបានមានរាជអង្គការថ្វាយព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធ
មុនត្រាស់ដឹងពេលត្រាស់ដឹងសូមកុំភ្លេចត្រឡប់មកនគររាជគ្រឹសវិញ ដើម្បីបានខ្ញុំករុណាស្តាប់ធម៏ហើយស្រាប់តែនៅពេល
ដែរព្រះពុទ្ធត្រាស់ហើយព្រះពុទ្ធទៅគងនៅវត្តវេឡុវ័ន្តក្នុងនគររាជគ្រឹសចម្ងាយមិនបាន៥គីឡូពីវាំងរបស់ស្តេចពិម្ពិសាផង ពិ
ម្ពិសាទៅស្តាប់ធម៏ ហើយនៅតែចង់ធ្វើសង្គ្រាមដ៏ដែលអាហ្នឹងហើយ ដោយសាធម៏លោករបស់អ្នកដឹកនាំលោកចំរើនពរចឹង
យើងពេលនោះយើងមើលឧទាហរណ៏ថារឿងពីរធំៗ គឺរឿងមួយកើតនៅនគរលិច្ចវីរឿងមួយទៀតកើតនៅស្ទឹងរុសហែនីនៅ
ពេលនោះព្រះពុទ្ធលោកមិននៅប្រងើយកន្តើយទេហើយប្រសិនជាយើងធម្មតាមនុស្សសោយសុខប្រប៉ុនណឹងហើយប្រហែ
លជាបានសុខប៉ុនណឹងហើយចង់បានសុខប៉ុនណាទៀត ប្រហែលជាពាក្យល្បីប៉ុនណឹងហើយទេវាតាក៏ថ្វាយបង្គំព្រហ្មក៏ថ្វា
យបង្គំមនុស្សក៏ថ្វាយបង្គំហើយមិនមិចទៅធ្វើអី ទៀតបានប៉ុនណឹងនៅប៉ុនណឹងចុះ ហើយព្រះថាទេមិនបានទេត្រូវតែទៅជួ
យប្រោសបើមិនជួយប្រោសមនុស្សទេមនុស្សនឹងយកឈាមធ្វើជាទឹកធ្វើស្រែហើយចឹងព្រះពុទ្ធលោកនិមន្តប្រោយទៅតែម្ត
ងដល់ពេលមិនដឹងធ្វើយ៉ាងណាស្តេចលិច្ចវីយាង ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធបានទៅដល់នគរលិច្ចវីបានលោកប្រើរាជ្យអាមាត្យ លោក
ប្រើសារមកចឹងពេលសារមកដល់ព្រហស្គ ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធនៅពេលនោះព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធនិមន្តប្រោយពីរាជគ្រឹសទៅអត់ចាំ
បាច់មានអ្នកណារៀបចំនៅពេលនោះភ្លៀង វាបង្អោនផ្ការីកខុសរដូវចឹងទៅព្រះពុទ្ធនិមន្តទៅដល់ទីនោះដើម្បីដោះស្រាយប
ញ្ហាអញ្ចឹងនេះជាទិតភាពមួយហើយដល់ពេលទិតភាព សង្គមនៅពេលដែលប្រទេសខ្មែរយើងកើតសង្រ្គាមក្រោយអាពតម
កម្តុំសម័យ១៩៩៣ឆ្នាំ មានបញ្ហាធំណាស់ហើយមានព្រះសង្ឃខ្មែរយើងមួយអង្គប៉ុន្តែយើងរាប់ពីទសវត្សរ៍៥០មកពេលនោះ
យើងមានបញ្ហាប្រទេសជាតិមានការ ជិះជាន់រំលោភបំពាន់សម័យអាណានិគមន៏ និយមបារាំងព្រះច្រើនអង្គយើងចាំឈ្មោះ
គ្រប់គ្នាតែយើងភាគច្រើនចាំតែឈ្មោះដោយសាយើងស្រលាញ់បុគ្គលតែចាំអត្ថន័យនឹងការងាររបស់លោកយើងមិនសូវចាំ
ទេ លោកគ្រូ ហៀម ចៀវ អាចារ្យ ពុក កំប៉ោ អាចារ្យ ស្វា អាចារ្យ មេន ឲរាប់ឈ្មោះរាប់គ្រប់គ្នាប៉ុន្តែឲដឹងលោកធ្វើអ្វីខ្លះអត់
ដឹងទេ កាលណោះធ្វើសង្គា្រមជាមួយបារាំងប្រើឆ័ត្រប្រើអីដើម្បីទប់ភ្នែកបារាំង កូឡា ហោមគង់អីចឹងអាហ្នឹងមានន័យថាជា
ប្រវត្តិប្រទេសហើយនៅក្រោយទសវត្សរ័៥០មកទសវត្សរ័៩០យើងនេះសម្តេច ឃោសនន្ទដា ពេលនោះបាញ់គ្នានៅប៉ៃលិន
គ្រាប់មីន ហើយកាំភ្លើងបាញ់អត់ឈប់ហើយ ព្រះមហា ឃោសនន្ទដាបបួលគេទៅធ្វើធម្មយាត្រានៅទីនោះគេថាទៅងាប់តែ
ឯងចុះគេមិនទៅជាមួយទេ ហើយមហាឃោសនន្ទដាលោកថា បើអាត្មាសង្គត់ដោយសាស្វែងរកសេចក្តីសុខក៏អាត្មាព្រម ម
ហាឃោសនន្ទដា និមន្តទៅគេបាញ់គ្រប់កន្លែងនៅប៉ៃលិនមកបាត់ដំបង  យើងនេះម្តុំស្នឹងម្តុំស្តៅនេះបាញ់រហូតតែមហាឃោ
សនន្ទដាបាញ់កាន់តែច្រើនកាន់តែសូធ្យធម៏ខ្លាំងរហូតដល់សូធ្យឲគេឈប់បាញ់ណា៕

      សំនួរ គុណម្ចាស់មើលឃើញថាព្រះសង្ឃសព្វថ្ងៃនេះបានបំពេញទួន្នាទីខ្លួនឯងហើយឬនៅកិច្ចការស្វែងរកយុត្តិធម៏នុះ? 
      អើដោយសាភ្ជាប់មកជាមួយនឹងពាក្យថាខ្លួនឯងចំរើនពរភាគច្រើនខ្មែរយើងភ្លេចសួរសំនួរថាខ្ញុំជាអ្នកណាហើយបើខ្ញុំជា
អ្នកណាក្រោយពេលបានដឹងប្រសិនបើខ្ញុំជាខ្មែរតើខ្ញុំបានធ្វើប្រយោជន៏ឲខ្មែរហើយឬនៅតើខ្ញុំអាចអ្វីបានសម្រាប់ខ្មែរ អត់សូ
វបានសួរទេចឹងសម្រាប់សង្គមបច្ចុប្បន្ននេះព្រះសង្ឃគេធ្វើមានព្រះសង្ឃជាច្រើនធ្វើដើម្បីខ្លួនឯងរហូតដល់គេបានឡើងរាជា
គណះស្រុកខ្មែររាប់អត់អស់ទេចំរើនពរអា នឹងដោយធ្វើដើម្បីខ្លួនឯងរាជាគណះយីម៉ែកូនអើយរាជាគណះនឹងគ្រប់សឹងថារា
ប់មិនអស់តែម្តងចំរើនពរហើយគេបានបំពេញ ហើយចំពោះខ្លួនគេអាត្មាទទួលស្គាល់ថារាជាគណះជាច្រើនអង្គលោកបានបំ
ពេញហើយរហូតដល់ឥឡុវនេះដើម្បីបានឡើងជាចៅអធិការទាល់តែត្រូវគ្នាជាមួយនឹងធម្មាការហើយធម្មាការនិងចៅអធិកា
រនេះសីស្មើចំរើនពរៗអាហ្នឹងគេហៅថាចាក់ខ្សែក្រាស់ក៏ ត្រូវខ្សែស្តើងក៏ត្រូវនេះក្រុមចាក់អាប៉ោងចំរើនពរបើចង់ឡើងចៅអធិ
ការទាល់យកលុយឲធម្មការគេតំឡើងអាហ្នឹងគេប្រឹងធ្វើហើយតែបើសួរថាតើមានព្រះសង្ឃប៉ុន្មានអង្គដែលគិតគូខ្វាយខ្វល
ពីការជួយសង្គមរកយុត្តិធម៏ ពេលដែលគេដេញញោមចេញគួឲអាណិតញោមនៅក្បែរវត្ត  ម្នាក់ព្រឹកឡើងដាក់បាយប្រគេន
លោករាល់ព្រឹកដាក់បាត់លោកហើយស្រាប់តែថ្ងៃមួយមានប៉ូលីសគេទៅដេញញោមធ្លាប់ដាក់បាត់ហ្នឹងលោកនិងអត់ខ្វលម៉
ងធ្វើប្រងើយអាហ្នឹងហើយអកត្តាញូ ចំរើនពរហើយព្រះពុទ្ធលោកសម្តែងធម៏ នៅក្នុងតិរោកុដ្ឋេបត្តបូរានុភាវេនសូម្បីបាយមួ
យឮវែកក៏អត់ឲភ្លេចគុណត្រូវដឹងគុណហើយចុះញោមនៅក្បែរវត្តដាក់បាយប្រគេនបាយ៣០ឆ្នាំហើយម៉េចក៏មិនគុណញោ
មផងញោមមានបញ្ហា អាត្មាដើរធ្វើប្រងើយ អាហ្នឹងហើយដើរប្រាចាក់ពីព្រះពុទ្ធិសាសនា នោះចំរើនពរ៕ ពរសូមចំរើនពរចំ
ពោះសំនួរថា ការតក់ស្លុតចំពោះអាត្មាភាពក្នុងនាមជាបុថុនជន  ព្រោះមនុស្សកើតមកវាមានភ័យខ្លាចស្រេចទៅហើយភ័យ
ខ្លាចមិនរស់ ភ័យខ្លាចមិនមាន ភ័យខ្លាចមិនស្អាត់អីចឹងទៅខ្លាចអាយុខ្លីចឹងមនុស្សកើតមកវាភ័យប៉ុន្តែដោយឡែកជំពោះការ
តស៌ូរនិងសង្គមអយុត្តិធម៏យើងដឹងថា គេមានអំណាចយើងខ្លាចអំណាចគេប៉ុន្តែបើយើងមិនតស៌ូរយើងនៅតែខ្លាចគេមានអំ
ណាចធ្វើអាក្រក់ធ្វើកាន់តែច្រើនហើយអំពើបាបនៅស្រុកខ្មែរកាន់តែច្រើនហើយខ្មែរមានអ្នកធ្វើបាបច្រើនខ្មែរអត់មានក្តីសុខ
ទេ ចឹងអាត្មាសរុបសេចក្តីមកវិញមិនតក់ស្លុត ចំពោះអ្នកធ្វើអ្នកធ្វើអំពើបាបអ្វីដែរខ្លាចដែរខ្ពើមគឺខ្លាច បាបទៅវិញអត់ខ្លាចក្រុ
មគេអ្នកវៃទេព្រោះព្រះពុទ្ធអត់បង្រៀនឲ្យខ្លាចមនុស្សទេខ្លាចបាបអានោះអាត្មាខ្លាចរឿងទីពីរឲ្យព្រះបោះឆ្នោតតែមិនព្រះស
ង្ឃការពារសន្លឹកឆ្នោក ព្រោះអាទៅការពារគេថាយើងធ្វើនិយោបាយមែនទែនយើងទៅរៀវរកព្រោះនៅក្នុងព្រះពុទ្ធិសាសនា
សិក្ខាបទទីអើយអទិន្នាទានសិក្ខាបទទីពីរចំរើនពរកាលណាមនុស្សលួចគេត្រូវស្វែងរកចោរហើយឥឡុវបើយើងមិនស្វែងរក
មានន័យថាចោរស្រុកយើងកាន់តែច្រើនបើស្រុកសម្បួរចោរមានន័យថាអសន្តិសុខស្រុក យើងក៏កាន់ច្រើនដូច្នេះអ្វីដែលព្រះ
លោកទៅគឺទៅទាមទាររកវែកមុខចោរ ហើយអ្នកគេចោទមិនយើងរកចោរមានន័យថា គេធ្វើចោរចឹងហើយបើអនុញាត់ឲ្យក
គ្នាទិញឡានបើឡានគ្នាបាត់មិនអនុញាត់ ឲ្យគ្នាដើររកខុសហើយខុសធ្ងន់ណាស់ ខុសច្បាប់សង្គមទៀតណាចឹងមានន័យថា
អ្នកអស់ឯងចង់បង្កើតប្រទេសចោរចង់បង្កើត ច្បាប់ការពារចោរអីបើអនុញាត់ឲ្យគ្នាទិញឡានហើយគ្នាបង់ព័ន្ធដល់ពេលបាត់
មិនឲ្យគ្នាដើររកចេះតែមាន ចំរើនពរ៕
ស្ដាប់ការ​ផ្សាយថ្ងៃនេះ
​​ឈើ​ប្រ​ណិត​ជា​ប្រ​ភព​​ធន​ធាន​សេដ្ឋ​កិច្ច​សំរាប់​ជាតិ​ អាត្មា​ដាំ​ថ្ងៃ​នេះ​សំរាប់​អនា​គតកូន​​ខ្មែរ​
ប្រ​វត្តិ​សាស្រ្ត​ខ្មែរ​ក្នុង​ខែ​កក្កដា​ ជា​ប្រ​វត្តិ​សាស្ត្រ​អន្ត​រាយ​ច្រើន​ជាង​ជោគ​ជ័យ​
អ្នកគាំទ្រនៅលើបណ្តាញ Facebook
 
ចំនួន​អ្នក​ទស្សនា​
Flag Counter

អត្ថបទសម្រាំង
  • ទំនាក់ទំនងតាមទួរស័ព្ទលេខ
    ០១៦ ៦៦៦ ០៤២
    ០១០ ២៧៧ ៧៨៥
  • ទំនាក់ទំនងតាមសំបុត្រអេឡិចត្រូនិច
    contact@imnsj.org
រក្សាសិទ្ធិគ្រប់យ៉ាងដោយ វិទ្យុសម្លេងព្រះសង្ឃឯករាជ្យ © ២០១៣-២០១៥ នាំមកជូនដោយ PisasPisal.Com